Prachtig Atlantisch Canada - Reisverslag uit Sydney, Canada van P Zuurbier - WaarBenJij.nu Prachtig Atlantisch Canada - Reisverslag uit Sydney, Canada van P Zuurbier - WaarBenJij.nu

Prachtig Atlantisch Canada

Blijf op de hoogte en volg P

01 September 2013 | Canada, Sydney

Zo, hier het eerste bericht vanuit Canada en wel het Atlantische gedeelte. Foto's volgen later. Schrijf nu alleen even onze eerste kennismaking van dit prachtig stukje Canada. We gaan zo eten hier in Sydney. Goede vluchten gehad overigens, geen vertraging. Halifax: wat een prachtige stad. Helaas hadden we hier niet veel tijd, maar het is compact de stad, dus goed te doen. Het doet ons hier denken aan Boston, maar dan iets rustiger. Ons hotel, de Lord Nelson Hotel ligt vlak naast de historisch Bastion. In de namiddag hadden een hier een bezoek aan gebracht. We dachten: zijn we nu in Halifax of in Engeland. Prachtige historie in deze stad. Het leeft echt. De harbourside voor de avond is zo mooi. Het deed mij denken aan Fisherman,s Wharff in SFO, maar dan net even knusser en -gelukkig- minder toeristisch. Voor de avond zijn er vele pubs, zo gezellig. Ontzettend vriendelijke mensen. Wat wil je nog meer? O, ja de fantastische natuur. Nou, die hebben we hoor. De rit naar Sydney, dat ca. 7uur duurde, was helaas mistig en bijna de hele rit regenachtig, dus mooie foto's zijn er niet echt van gekomen. Schattige havens, oude en mooie boten. Waar het mij erg aan doet denken in een mix van Cape Cod en Martha's Vineyard, maar met de rust van de kust van Maine en het vele groen van Canada. Hoe meer we naar het oosten reden, hoe groener en ruiger het wordt. Langs de vele lange wegen zie je zo nu en dan brievenbussen langs de kant van de weg staan en verderop de huizen, maar die zijn er niet in grote getallen. Dan vraag je jezelf af: hoe gaat dat hier met post bezorgen? Dat is zo een vraag die dan tussendoor komt, maar de natuur is echt waanzinnig. Dit maakt ons al nieuwsgieriger naar de rest van de reis en we zijn nog maar net begonnen. Morgen gaan we met de Ferry naar Newfoundland en we hebben er ontzettend veel zin. Hopen dat het weer beter wordt en dat we onderweg nog willdlife kunnen spotten. Jullie zijn vast nieuwsgierig geworden naar de foto's maar die volgen nog hoor. We gaan nu eerst een hapje eten.

Vele groetjes hier uit Sydney, Atlantisch Canada, Dave en Patricia