Prachtig Atlantisch Canada #3 - Reisverslagen van P Zuurbier - WaarBenJij.nu Prachtig Atlantisch Canada #3 - Reisverslagen van P Zuurbier - WaarBenJij.nu
Prachtig Atlantisch Canada #3

Helaas begint het einde van onze vakantie te naderen. Inmiddels zijn we aangekomen op PEI, Prince Edward Island. Een heel verschil qua landschap met wat wij eerder deze reis hebben gehad. Hier is meer landbouw terug te vinden en dus een stuk vlakker dan de rest van Atlantisch Canada.

Zoals eerder gemaild hadden wij nog een boottocht tegoed in Twillingate. Erg mooi en ruig ( de kust). Ijsbergen waren er niet meer, dus hadden we enkel nog de walvissen die wij misschien tegen konden komen. Helaas hebben wij alleen 1 Minky Whale gezien, maar dit soort springt normaal gesproken niet, dus natuurlijk ook niet bij ons.

Na Twillingate zijn we richting de westkust van NFL gereden. Ook hier best nog een eind voordat we er waren. Wat is Gros Morne NP groot!! En ruig en groen! Normaal gesproken loopt hier veel wildlife, bijv. Moose, black bears, fox e.d. Helaas voor ons hebben wij maar 2 Mooses gezien, maar voordat ik de camera erbij had, waren ze natuurlijk alweer weg. Op de volle dag hadden we een boottocht naar Western Brook Pond, prachtige tour langs de bergen met watervallen! Helaas voor ons was het net die dag behoorlijk aan het regenen en hing er veel mist in de bergen. Het is vanaf de parkeerplaats ongeveer 3 kilometer lopen voordat je bij de boot aankomt, maar wij hadden poncho's aan en heen wind mee, dus zo nat kwamen we niet aan. Eenmaal terug begon het harder te regenen en waren onze broeken drijfnat. Maar goed, we gingen naar het hotel ,dus geen probleem. Hier zijn ontzettend veel walkingtrails met prachtige uitzichten en als het goed weer is en als je vanaf een goed uitkijkpunt staat, kun je zelfs walvissen vanaf de kust zien.

De dag erna zijn we naar ons laatste hotel gereden voor wat betreft NFL, nl in Port - aux - Basque, mede vanwege de ferry die ons weer naar het vaste land bracht. Hier vlakbij ( ong. 45 minuten rijden) staat nog de enige stenen vuurtoren van Atlantisch Canada, die wij ook een bezoek hebben gebracht. Deze kun je ook van binnen bekijken, wat erg interessant was. Vanaf de vuurtoren had je prachtig uitzicht over de kust en de rotspartijen. Gelukkig voor ons was het goed weer. In Port - aux - Basque, vlak voor ons hotel, speelt 4 maal in de week een typisch NFL Band muziek, mede omdat laat in die avonden de ferry aankomt daar, dus is het best druk en gezellig met mensen die daar overnachten.

De ferry terug duurde ca. 6 uur, dus dat viel mee t.o.v. de vorige, maar we vertrokken om ca. 12.00 dus we kwamen vrij laat aan en we hadden nog een rit van ca. 2 uur tegemoet, richting Cheticamp, bij Cape Breton. Helaas voor ons waren we hier maar 1 nacht, dus we hebben hier verder niets van meegekregen. Van daar zijn wij aangekomen in Charlottetown op PEI. Voor vandaag zijn wij van plan om het eiland te gaan verkennen, maar 1 dag is eigenlijk te kort voor dit eiland. Daarna hebben wij nog 2 dagen voordat wij weer naar huis gaan, maar ook die zullen wij goed invullen.